'Tidak iktiraf', MPPMUM isytihar kabinet mahasiswa

Terkini: Lembah Pantai, 25 Februari - Majlis Perwakilan Pro-Mahasiswa (MPPMUM) hari ini menyatakan pendirian tidak mengiktiraf kabinet yang telah dibentuk dalam Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Malaya (MPMUM).
Perkara itu dinyatakan oleh Yang Di-Pertuanya, saudara Mohd Fadzil Bin Jamal dalam satu sidang media selepas majlis penyerahan watikah perlantikan oleh Naib Canselor.
Katanya, jawatan-jawatan yang telah dilantik adalah tidak relevan apabila calon-calon daripada fakulti diangkat menganggotai Majlis Tertinggi sedangkan calon-calon yang telah memenangi kerusi umum hanya dilantik sebagai ahli jawatankuasa biasa sahaja.
"Kita tidak mahu sangat jawatan tersebut, tetapi mereka perlu mengiktiraf dan mendengar suara majoriti mahasiswa yang secara jelas telah memilih kami dalam pilihan raya kampus baru-baru ini", ujarnya.
"Sekurang-kurangnya ada suara kami di dalam Majlis Tertinggi MPMUM", tambahnya lagi.
Seorang lagi calon umum, Goh Chin How memberitahu, ketika perbincangan bersama Yang Di-Pertua, saudara Khairul Anwar Abu Kasim, mereka sudah mencapai persepakatan untuk melantik beberapa calon umum yang menang ke dalam jawatan MT.
Namun, katanya, ketika mesyuarat bersama Majlis Tertinggi, cadangan mereka telah ditolak mentah-mentah.
Ia turut disokong oleh seorang calon Bebas yang menyatakan ketidak sesuaian mereka berada di dalam jawatan MT, sedangkan mereka dipilih majoriti mahasiswa fakulti untuk berkhidmat di fakulti mereka. - um-kini.

2 comments:

PRO-STUDENT said...

layari>>

http://www.facebook.com/pages/PRO-STUDENT-UM/193890346506?ref=ts

dan

www.prostudentum.blogspot.com

Anonymous said...

kesian, kesian

© 2009 - UM-KINI | Design: Choen | Pagenav: Abu Farhan Top