MPMUM terima watikah hari ini


dikemaskini 1.58 a.m

Lembah Pantai, 25 Feb - Majlis penyerahan watikah perlantikan Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Malaya (MPMUM) akan diadakan secara rasmi petang ini.

Surat jemputan telah pun dikeluarkan kepada wakil-wakil mahasiswa yang menang di dalam pilihan raya kampus baru-baru ini. Majlis akan diadakan di Dewan Tunku Canselor (DTC) jam 5 petang. Penyerahan watikah tersebut akan disampaikan sendiri oleh Naib Canselor UM, Datuk Dr Ghauth Jasmon.

Seramai 41 ahli majlis perwakilan mahasiswa telah dipilih oleh mahasiswa dalam pemilihan MPMUM pada 28 Januari lepas dan menyaksikan penguasaan kembali kumpulan Pro-Kerajaan di UM.

Di dalam pilihan raya kali ini juga, UM telah memperkenalkan sistem pengundian secara elektronik (e-undi) namun mendapat tentangan dairpada beberapa kumpulan mahasiswa. Berikutan itu, keputusan pilihan raya terpaksa digantung selama seminggu bagi menyiasat dakwaan kumpulan mahasiswa berlakunya penyelewengan dan manipulasi undi.

Walaubagaimanapun, pada 3 Februari, Naib Canselor mengumumkan secara rasminya keputusan pilihan raya. Keputusan kekal sepertimana pengumuman awal. - um-kini.

1 comments:

Anonymous said...

Selamat menjalankan tugas!

© 2009 - UM-KINI | Design: Choen | Pagenav: Abu Farhan Top